Musiikki on toiminut minulla jonkinlaisena psyykkisenä hallintakeinona. Tunteiden kohtaamisen olen kokenut haastavana, mutta musiikki on väylä niiden kohtaamiseen. Tällä on ollut positiivinen vaikutus elämässäni. Vihan tunteita olen käsitellyt psykoterapiassa ja näissä vaikeissa tunteissa "nuppien kaakkoon kääntämisellä" on ollut helpottava vaikutus.   

Katselin hiljattain vain elämää -sarjaa, jossa vietiettiin Jannikan päivää. Vesku Jokisen tulkinta kappaleesta, aplodit mulle upposi syvälle. Elin kappaleen aikana monenlaisia tunnetiloja ja samaistuin tekstiin voimakkaasti. Siinä kuvattiin koskettavalla tavalla itsekriittisyyttä ja siitä pois rimpuilemista. "kaiken pitäisi olla täydellistä. Viti valkoinen unelma lehdestä, jota ei saa elämällä häiritä. Mä en halua puhdasta helvettiä vaan mieluummin naurua ja pölyä. Olla kokonainen rikkinäisenä."   https://youtu.be/07Tl6HSzP6c            

Samassa sarjassa, mutta Veskun päivässä Jannika esitti kappaleen pyynnön. Siitä tuli mieleen kipeät muistot lapsuudesta. Olen kokenut, että en ole kelvannut omana itsenäni. Olen aiheuttanut vanhemmilleni pettymyksen, josta olen tuntenut häpeää ja riittämättömyyttä. Tämä nostattaa kyynelet silmiini ja surun tunteen pintaan. Tämän kappaleen myötä koen, että olen lähempänä itseäni ja kosketuksessa menneisyyteni kanssa. Tässä kappaleessa puhutaan lasten oikeuksien puolesta. "Mulla yksi pyyntö olis, älä vie lapsuuttani pois. Anna mun nauttia aika tää. Vaikka tieni murheita tois, enkä paras missään ois. Anna elää täyttä elämää."    https://youtu.be/hdA-K-7H89I

Tämän blogin kirjoittamista olen pohtinut. Olo on ollut tämän suhteen kaksijakoinen. Olen kokenut epävarmuuden ja onnistumisen tunteita. Mielessäni on pyörinyt, että tuleeko tästä mitään ja osaanko kirjoittaa. Toisaalta olen tuntenut pitkästä aikaa elämässäni onnistumista ja hyvää fiilistä että tämä on oma juttuni. Se on myös tuntunut hyvältä että julkaisujen jälkeen sivunäyttöjen määrä on lähtenyt nousuun.

Olen tutustunut vinkkeihin blogin kirjoittamiseen. Tästä on ollut suuri hyötyä ja olen saanut, siitä positiivista energiaa. Vinkeissä mainitaan, että taitavaksi bloggaajaksi tuleminen vaatii paljon harjoittelua. Vain kirjoittamisella parannat taitojasi. Siellä oli myös lohdullinen vinkki, että kirjoittaminen ei ole kuolemanvakavaa. Blogista saa löytyä kirjoitusvirheitä. Tärkeä asia on,että älä ole liian kriittinen omia tekstejäsi kohtaan. Tavoitteeni on kehittyä kirjoittajana ja kirjoittaa säännöllisesti. 

Lämmin kiitos kaikille teille, jotka olette blogiani lukeneet. Toivotan mukavaa joulun odotusta ja terveyttä. 

 

musiikki_aloitus_0.jpg?itok=ZSf0vpuu&nid